Malarstwo dawne

JAN EKIERT (1907 – 1993) KOBIETA SIEDZĄCA
olej na brystolu, wymiary: 22×16 cm, Sygnatura w prawym dolnym rogu: „Ekiert”, na odwrocie napis ołówkiem „Femme assise” Zakupiono: Galeria w Willi Struvego w 2004

Zobacz produkt

3300 zł
MACKIEWICZ KONSTANTY (1894 -1985), PEJZAŻ ZE STRUMIENIEM
olej na płótnie, wymiary: 40 cm x 50 cm, sygnowany ldr: K. Mackiewicz.

Zobacz produkt

4500 zł
WOJTKIEWICZ WITOLD (1879-1909), KWIATY – DALIE, OK. 1905
olej na płótnie naklejonym na tekturę, wymiary: 62 cm x 48,5 cm, sygnowany pdr: Wojtkiewicz

Zobacz produkt

75000 zł
PANKIEWICZ JÓZEF (1866 – 1940), DROGA WŚRÓD GAJÓW OLIWKOWYCH LA CIOTAT , 1927
olej na płótnie, wymiary: 49 cm x 60 cm, sygnowany pdr: Pankiewicz. POCHODZENIE• KOLEKCJA PRYWATNA, WARSZAWA• 122 AUKCJA SZTUKI DAWNEJ D.A REMPEX, 13.06.2007• 1994 – 1995 DEPOZYT MNW NR P753/05/5”• KOLEKCJA PRYWATNA, POLSKA• ZAKUP W LATACH 80. XX W. W PARYŻU.

Zobacz produkt

230000 zł
ZAWADOWSKI JAN WACŁAW – ZAWADO (1891-1982), PEJZAŻ
olej na płótnie, wymiary: 54 cm x 65 cm, sygnowany ldr: Zawado. Obraz dwustronny, na odwrocie również pejzaż.

Zobacz produkt

20000 zł
JÓZEF MEHOFFER (1869-1946), STUDIUM DO DEKORACJI KAPLICY NA KAHLENBERGU POD WIEDNIEM
węgiel na papierze, wymiary:57 x 43,5 cm (w świetle passe-partout), sygnowany pd: Kahlenberg, ponadto na odwrocie nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Wzdłuż dolnej partii zarysu głowy widoczne rozdarcie papieru. Obraz pochodzi ze spuścizny po artyście.

Zobacz produkt

6500 zł
KONARSKI MARIAN (1909-1998), SOWINIEC – WIDOK Z GÓRY, 1936
Ołówek na papierze. Wymiary: 50,5 cm x 75 cm (w oprawie 56,5 cm x 81 cm), sygnowany ldr: Marian Konarski, opisany pdr: WIDOK Z GÓRY. Na odwrocie odręcznie ołówkiem: Widok z góry 1936, wł. rodziny.

Zobacz produkt

28000 zł
KARPIŃSKI ALFONS (1875 – 1961), PORTRET KOBIETY, 1950
olej na tekturze, wymiary: 60 cm x 46 cm, sygnowany i datowany śr. p: aKarpiński/1950.

Zobacz produkt

11000 zł
PAUTCH FRYDERYK (1877 – 1950) SCENA MIEJSKA , 1907
olej na tekturze, wymiary: 16 cm x 23,5 cm , sygnowany i datowany pdr: FPautsch/907. Na odwrocie papierowa nalepka z numerem 70, oraz odręcznym napisem Friedr. Pautsch/50kr.

Zobacz produkt

7500 zł
JÓZEF MEHOFFER (1869-1946), ŚW. KATARZYNA (SZKIC DO KARTONU WITRAŻA MĘCZENNICY W KATEDRZE ŚW. MIKOŁAJA W FRYBURGU)
węgiel na papierze , wymiary 47,5 x 30 cm (w świetle passe-partout), sygnowany ld: witr. Fryb. Męczennicy s. Catharina. Obraz pochodzi ze spuścizny po artyście.

Zobacz produkt

4800 zł
KONARSKI MARIAN (1909-1998), PROJEKT SCHODÓW VIII, 1937
Ołówek na papierze. Wymiary: 25,5 cm x 36,5cm, (w oprawie 52,5 cm x 63 cm), sygnowany i datowany ldr: Konarski 37.

Zobacz produkt

8500 zł
MONDZAIN SZYMON (1888 – 1979), AUTOPORTRET PRZY SZTALUDZE, LATA 20-TE XX WIEKU
olej na płótnie, wymiary 55 cm x 46 cm: sygnowany ldr: Mondzain. Porównaj: „Autoportet” z 1927 roku, olej na płótnie, wymiary: 55x46cm, kolekcja prywatna Paryż, Szymon Mondzain – Mistrzowie Ecole de Paris, strona 110, kat. 39.

Zobacz produkt

17500 zł
KONARSKI MARIAN (1909-1998), PROJEKT SCHODÓW V, 1937
Kredka, ołówek na papierze. Wymiary: 25 cm x 30 cm, (w oprawie 49,5 cm x 56,5 cm), sygnowany i datowany pdr: Konarski 37

Zobacz produkt

8500 zł
KONARSKI MARIAN (1909-1998), POWSTANIE POMYSŁU UTWORU LIRYCZNEGO, 1930
Gwasz na papierze. Wymiary: 21 cm x 21 cm, (w oprawie 49 cm x 49 cm). Sygnowany i datowany pdr: Marjan Konarski | V 1930. Na odwrocie nalepki: Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Salon Stowarzyszenia Artystów Poznań, Muzeum okręgowe w Toruniu, Związek Zawodowy Artystów Plastyków na Śląsku. Na odwrocie nalepka wystawowa: Wystawa pt. Marian Konarski (1909- 1998) – Szczepowy Rogatego Serca. Malarstwo, rysunek, rzeźba. Muzeum Okręgowe w Toruniu. Ratusz Staromiejski. 11 kwietnia – 24 maja 2015.

Zobacz produkt

10000 zł
JÓZEF MEHOFFER (1869-1946), SATYR GRAJĄCY NA KROTALACH
ołówek na papierze, wymiary: 36 x 22 cm (w świetle passe -partout), numerowany pd: 1/6. Obraz pochodzi ze spuścizny po artyście.

Zobacz produkt

4800 zł
MACKIEWICZ KONSTANTY (1894 – 1985), PEJZAŻ
olej na sklejce, wymiary: 32,4 cm x 34,7 cm, sygnowany ldr: K. Mackiewicz.

Zobacz produkt

7500 zł
KACZMARKIEWICZ JAN (1904 – 1989), AKT NA TLE ARCHITEKTURY
olej na tekturze, wymiary: 33,5 x 27,5 cm, sygnowany pdr: Jan Kaczmarkiewicz.

Zobacz produkt

9900 zł
KONARSKI MARIAN (1909-1998), PROJEKT SCHODÓW IV, 1937
Kredka, ołówek na papierze. Wymiary: 25,5 cm x 36,5 cm, (w oprawie 52,5 cm x 62,5 cm), sygnowany i datowany pdr; Konarski M. 1937.

Zobacz produkt

8500 zł

1. Renesans – Odrodzenie Sztuki

Renesans to jeden z najważniejszych nurtów malarstwa dawego. Rozpoczął się we Włoszech w XV wieku i szybko rozprzestrzenił się po całej Europie. Charakteryzował się fascynacją klasycznymi ideałami piękna, proporcjami i harmonią. Malarze renesansu, tak jak Leonardo da Vinci czy Michelangelo, doskonalili techniki perspektywy i światłocienia, co przyczyniło się do realizmu ich dzieł.

2. Barok – Wielka Ekspresja

Nurt barokowy, który panował w XVII i XVIII wieku, cechowała przepych i ekspresja. Malarze barokowi, jak Caravaggio czy Rembrandt, często ukazywali sceny religijne i mitologiczne w sposób dramatyczny i emocjonalny. Bogato zdobione ramy oraz efekty świetlne nadawały dziełom barokowym wyjątkowy charakter.

3. Rococo – Elegancja i Delikatność

Rococo, narodziny w XVIII wieku, to nurt zdecydowanie przeciwny barokowi. Charakteryzował się delikatnością, elegancją i dekoracyjnością. Malarze rococo, tak jak Jean-Honoré Fragonard czy François Boucher, tworzyli sceny rodzajowe, pejzaże i portrety, często w jasnych kolorach i z dużą ilością ozdób.

4. Klasycyzm – Powrót do Antyku

Klasycyzm, który dominował w XVIII i XIX wieku, to powrót do idealów starożytnego Rzymu i Grecji. Malarze klasycyzmu, tacy jak Jacques-Louis David czy Jean-Auguste-Dominique Ingres, tworzyli dzieła o wyraźnych liniach i proporcjach, często o treściach historycznych lub mitologicznych.

5. Romantyzm – Wyraz Indywidualności

Romantyzm, który rozwijał się w XIX wieku, przyniósł ze sobą emocjonalność, wyrazistość i wyraz indywidualności. Malarze romantyczni, jak Eugène Delacroix czy Caspar David Friedrich, często ukazywali naturę, historię i ludzi w sposób subiektywny, wyrażając swoje uczucia i marzenia.

6. Impresjonizm – Chwila Uchwycona na Płótnie

Impresjonizm, narodziny w XIX wieku, zrewolucjonizował sposób malowania. Artyści impresjoniści, jak Claude Monet czy Pierre-Auguste Renoir, skupiali się na chwili, efektach świetlnych i kolorach. Ich dzieła często były pejzażami i scenami miejskimi utrwalającymi ulotne wrażenia.

7. Postimpresjonizm – Wyraz Indywidualności

Postimpresjonizm, rozwijający się na przełomie XIX i XX wieku, to kolejny krok w kierunku wyrazistości indywidualnych artystycznych wizji. Vincent van Gogh i Paul Cézanne to przedstawiciele tego nurtu, którzy eksperymentowali z formą, kolorem i teksturowaniem, dając wyraz swoim unikalnym spojrzeniom na świat.

Podsumowanie

Malarstwo dawne to niezwykle bogate dziedziny sztuki, która przyniosła nam wiele niezapomnianych dzieł. Od renesansu po postimpresjonizm, artyści kształtowali różnorodne style i techniki malarskie, pozostawiając po sobie dziedzictwo, które nadal inspiruje i zachwyca. Dzięki tym różnorodnym nurtom malarstwa dawego możemy odkrywać historię sztuki i piękno tworzonych przez nią dzieł przez wieki.